انواع کارتریج سرامیکی شیرآلات بهداشتی

انواع کارتریج سرامیکی شیرآلات بهداشتی

انواع کارتریج سرامیکی جهت جایگزینی انواع گذشته مغزی ها ایجاد و ساخته شده اند. هر نوع از کارتریج بر اساس شیرهای خاصی که در آنها استفاده می شوند طراحی شده اند. به عنوان مثال کارتریج های ساقه ای تک کاره (single function stem) جهت استفاده در شیرهای فشاری طراحی شده اند و جایگزین انواع قبلی مغزی هایی بودند که قبلا استفاده می شد و شرح آن در مقالات گذشته آمد یا کارتریج های میکسر دوکاره جایگزین کارتریج‌های قدیمی شیرهای معین و اسلیو (moen & sleev) و شیرهای توپی دلتا شده اند. در این مقاله سعی شده است که به معرفی کوتاهی از انواع کارتریج های سرامیکی ساخته شده پرداخته شود و تاریخچه این قطعه بیان شود.

کارتریج سرامیکی تک کاره یا ساقه ای

کارتریج تک کاره یا ساقه ای در شیرهای دو دسته ای استفاده می شود که جایگزین مناسبی برای مغزی های فشاری سابق در این نوع از شیرآلات بهداشتی محسوب می شوند. در این نوع از شیرها هر یک از آبهای گرم و سرد دارای اهرم و دسته جداگانه ای است که بر اساس میزان بازکردن و تغییر دادن آنها آب سرد و گرم تنظیم می شود، بنابراین برای هر کدام از این شیرها به مغزی و کارتریج مناسب خودشان نیاز است.

در این نوع از شیرها معمولا کارتریج‌ها قابل تعویض نیستند و برای هر یک از شیرها کارتریج مخصوص به خود طراحی شده است. با توجه به اینکه معمولا در این شیرها آب گرم با حرکت خلاف عقربه های ساعت و آب سرد با حرکت در جهت عقربه های ساعت باز می شوند لازم است که جهت جلوگیری از اشتباه، نوع کارتریج های آنها متفاوت باشد تا جابجا بسته نشوند.

برای خرید عمده و سفارش انواع کارتریج شیرآلات اهرمی به شماره
09351430574
در واتس اپ پیام دهید.

کارتریج سرامیکی میکسر دوکاره

این نوع از کارتریج در شیرهای بهداشتی تک دسته استفاده می شود که امروزه در جامعه ما بسیار رواج پیدا کرده است و در اغلب خانه ها این نوع از شیرها یافت می شود. جالب است بدانید که علت نام گذاری این مدل از کارتریج ها به دوکاره این است که این نوع از کارتریج بر خلاف مدل قبلی هم جریان آب را کنترل می کند و هم دمای آب را یعنی یک کارتریج جای دو کارتریج ساقه ای کار می کند. بدین صورت که تنظیم دمای آب قبل از خروج آب از داخل کارتریج و رسیدن به دهانه شیر اتفاق می افتد.

چنانچه همه تجربه داریم بالا یا پایین بردن اهرم شیر آب باعث تنظیم شدت جریان خروجی آب شده و حرکت آن اهرم به سمت چپ یا راست باعث تنظیم دمای آب می شود. ساختار این کارتریج سرامیکی از سه قسمت تشکیل شده است قسمتی برای خروج آب و دو قسمت برای ورود آب سرد و گرم بر خلاف مدل ساقه ای که تنها دو قسمت دارد که یکی برای خروج آب و دیگری برای ورود آب در نظر گرفته شده است. این مدل از کارتریج در سایزهای مختلف بر اساس میزان فشار آب مورد نیاز طراحی شده است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *