جنس کارتریج شیر اهرمی – بخش دوم: سرامیک

جنس کارتریج شیر اهرمی – بخش دوم: سرامیک

دیسک های سرامیکی نقش تنظیم کننده میزان فشار و دمای آب را بوسیله حرکت ساقه شیر در کارتریج شیرآلات بهداشتی بر عهده دارد. لذا مقاومت به سایش و استحکام و عدم واکنش با آب نقش مهمی در این قطعه ایفا می کند. در این مقاله سعی شده است به بررسی جنس و تاریخچه تولید این قطعه پرداخته شود. در قسمت قبل جنس کارتریج را در مورد اجزای پلاستیکی آن بیشتر مورد بررسی قرار دادیم.

سرامیک ها در کارتریج

ساخت قطعات سرامیکی از آنجایی که نیاز به دستگاه های بسیار گرانقیمت و حساس دارد و نوع فعالیت آن بسیار متفاوت با فعالیت شرکت های سازنده شیرآلات بهداشتی است اغلب به عنوان کارخانه های جداگانه ای تاسیس می شوند و شروع به فعالیت دارند. کمتر شرکت شیرسازی در جهان وجود دارد که سازنده کارتریج سرامیکی نیز باشد، اغلب این شرکت ها از سایر سازندگان اقدام به خرید کارتریج های خود می کنند. از زمان ساخت اولین کارتریج سرامیکی در سال 1970 میلادی تا کنون تغییرات زیادی در شکل و اندازه و مواد مورد استفاده در کارتریج ها ایجاد شده است. سرامیک ها به عنوان یکی از مقاومترین مواد در جهان شناخته می شوند که به علت استحکام بالای خود حتی در فضا نیز کاربرد دارند. از سرامیک ها در صنایع نظامی و زرهی، جلیقه های ضد گلوله، اجاق گاز ها، صنایع برقی و … استفاده می شود. نحوه ساخت اغلب سرامیک ها اگرچه یک روش و شیوه را دنبال می کند اما با تغییر مواد اولیه شرایط تولید بسیار با یکدیگر متفاوت می شود.

مواد سرامیکی مورد استفاده در جنس کارتریج

اغلب کارتریج های سرامیکی ترکیبی متشکل از آلومینا (اکسید آلومینیوم)، کائولن، فلدسپات، کوارتز و سیلیس هستند که پس از اختلاط توسط دستگاه پرس به یکدیگر فشرده می شوند و سپس در کوره پخت طی 18-24 ساعت پخت می گردند و طی چند روز خنک می گردند. سپس تمام سرامیک های پخته شده توسط دستگاه سایش داده می شوند تا به زبری سطح مطلوب برسند.

اجزا و قطعات چند مدل کارتریج شیر|آلات اهرمی
اجزا و قطعات چند مدل کارتریج شیر|آلات اهرمی

برای خرید عمده و سفارش انواع کارتریج شیرآلات اهرمی به شماره
09351430574
در واتس اپ پیام دهید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *